Stress test "StressWatch"


Vi kan vist godt blive enige om, at det er bedre at forebygge stress og tage det i opløbet, så undgår vi nemlig at blive syge og i værste fald at dø af det.

Selvom du føler, du har rimeligt styr på tingene og din hverdag fungerer med den travlhed og de opgaver, som nu engang er forbundet med job, børn,indkøb osv., så kan du godt have nogle forskellige symptomer på stress alligevel. Fysiske symptomer, psykiske symptomer og din adfærd kan også ændres, uden du selv bemærker det i særlig grad.

For at blive bevidst om de symptomer, kroppen sender på, at den er stresset i en eller anden grad, så kan du tage en stresstest og få svar på dit stressniveau med det samme.
Sammen med svaret følger adgangen til opgaver i ”Udfordringen”, der alle har indhold relateret til stress og det at skabe et værdifuldt, positivt og tilfredsstillende liv.
Så du får altså også mulighed for at ændre gøre noget, der kan ændre din situation og dit stressniveau.

En rigtig god måde at holde styr på stress er ved at gemme dine resultater af StressWatch, så du kan sammenligne dem fra gang til gang og dermed følge historikken for dit personlige stressniveau f.eks. måned for måned. StressWatch husker både point, dato og stressniveau, så det skal du ikke selv bruge energi på, og den grafiske præsentation viser overskueligt og enkelt, hvor du befinder dig inden for det grønne, gule eller røde stressfelt.





Vi anbefaler, at du tager StressWatch en gang om måneden, gemmer resultatet og holder øje med, om det evt. er nogle bestemt begivenheder eller situationer, der kan have påvirkning på resultatet f.eks. deadlines, ferieperioder, fyringer på arbejdspladsen osv. Alt sammen noget, der viser dig, hvilke ydre påvirkninger der belaster og stresser. Du kan evt. notere sådanne observationer i din dagbog og arbejde med opgaverne i Udfordringen, der har fokus på stress og et godt liv.

God fornøjelse.

OBS: Under "Profil" kan du tilmelde dig en gratis e-mail-service, der hver måned husker dig på at tage testen.

Tag stresstesten her